Reklama
 
Blog | Jan Sládek

Proč volit billboardy?

Neznám nikoho, kdo by billboardy chtěl. Nevidím důvod, že by strany musely. Tak proč?

Nejprve si shrňme, co je bezrozporné:

  1. Billboardy snižují bezpečnost provozu. Jednak okrádají řidiče o pozornost, v české verzi jsou pak nebezpečně blízko silnic – trefit je autem při neštěstí není těžké.
  2. Billboarady nijak nezvyšují kvalitu veřejného prostoru a politické diskuse.
  3. Tento způsob politické reklamy je nevkusný a nekreativní, a to zvláště v české verzi.

Proč to tedy politické strany dělají?

  1. (a především) Tento způsob reklamy je nejlepší pokud chcete zamlžit cenu svojí kampaně.
  2. Šetří to čas politikům, aby se nemuseli setkávat s občany a místo nositelů sloganů se stát diskutéry.
  3. Tento způsob politického boje efektivně paralyzuje diskusi o podstatných otázkách.

Pokud souhlasíte s výše uvedenými šesti body, není těžké dovodit, jaký je politický vzkaz stran plevelících billboardy naší zemi:

Havárie na dálnicích nám nijak nevadí. Rozhodně nemáme zájem s vámi diskutovat, na to máme marketingové odborníky, které platíme tak nepřehledně, že se do účetnictví ještě leccos vejde. A rozhodně nestojíme o to být kreativní, českému voliči stačí jednou za čas naservírovat stará známá (někdy v zahraničí otestovaná) hesla. Neočekávejte od nás nějakou podstatnější změnu, tak jak jsme netvůrčí a konformní v kampani, tak se budeme chovat i po volbách.

Jaký je současný stav? Byl tu pokus zákonem billboardy zakázat (iniciativa Kill Board), ale díky tvořivosti senátorů prošel jen částečně – zmizí aspoň z dálnic, prý do pěti let. Tak aspoň bude kam kreslit tykadla a všelijak tyto nástroje hlouposti dotvářet. Pokud vám billboardy přijdou nebezpečně hloupé, prostě nevolte strany, které si na nich staví kampaň. Anebo jinak – jaká je vaše odpověď na otázku: proč volím stranu, která hyzdí krajinu billboardy?

Přispějte ke změně. Volte lépe – bezpečnější silnice, transparentnější financování politických stran a (snad) smysluplnější politiku.

Reklama

Flattr this